To "Κουβαράκι" άρχισε να ξετυλίγεται μέσα από τρεις βασικές εκπαιδευτικές αρχές. Η παιδαγωγική μας είναι εμπνευσμένη από την προσέγγιση Reggio Emilia, τη μέθοδο της Maria Montessori και τα τη φιλοσοφία των Σχολείων του Δάσους .Και οι τρεις προσεγγίσεις είναι αναδυόμενες, βασισμένες στο παιχνίδι και επικεντρώνονται στο παιδί.
Παιδί
Το παιδί είναι γεμάτο περιέργεια, αυτόνομο, έχει απεριόριστες δυνατότητες, είναι ικανό να κατασκευάσει τη δική του γνώση. Στο σχολείο μας το παιδί έχει ενεργή συμμετοχή στη δημιουργία του δικού του μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα σε ένα ασφαλές εσωτερικό/εξωτερικό πρόγραμμα που προωθεί την ανάπτυξή του και την εμπιστοσύνη στις επιλογές του ίδιου. Ένα πρόγραμμα βασισμένο στο παιχνίδι που απευθύνεται σε παιδιά διεγείρει τη μάθηση, την εξερεύνηση και τις κοινωνικές σχέσεις των παιδιών.
Εκπαιδευτικός
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι αυτός του συνοδοιπόρου και συνκαθοδηγητή στη γνώση. Ένας εκπαιδευτικός οφείλει να δημιουργεί ευκαιρίες για μάθηση, να ακούει, να εξερευνά μαζί με το παιδί, να μοιράζεται εκπαιδευτικές πρακτικές και εμπειρίες, να δίνει χώρο στο παιδί, να προβληματίζεται και να εξελίσσεται συνεχώς.
Οικογένεια
Η οικογένεια αποτελεί τη κύρια επιρροή στη μάθηση και την ανάπτυξη ενός παιδιού. Στόχος στο χώρο μας είναι να καλλιεργηθεί μια υγιής συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και οικογένειας. Οι γονείς αποτελούν πολύ σημαντικό κομμάτι του σχολείου μας και έχουν ενεργό ρόλο στις μαθησιακές εμπειρίες του παιδιού τους.
Οι γονείς συχνά έχουν την ευκαιρία να παραστούν σε ομιλίες με παιδοψυχολόγο, να συμμετέχουν σε διάφορες δράσεις στο χώρο μας, να συζητήσουν σχετικά με την εξέλιξη του παιδιού με την παιδαγωγική μας ομάδα.
Περιβάλλον
Εμπνευσμένο από την προσέγγιση Reggio Emilia, το περιβάλλον αναγνωρίζεται για τη δυνατότητά του να εμπνέει το παιδί. Το περιβάλλον αποτελεί σημαντικό παράγοντα λειτουργικότητας και εξέλιξης ενός παιδιού. Γι’ αυτό το λόγο έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στη σχεδίαση των χώρων μας. Ο περιβάλλοντας χώρος και η οργάνωσή του, η αρχιτεκτονική και η αισθητική ενός χώρου βοηθούν στην άντληση σημαντικών πληροφοριών για την ανάπτυξη και εξέλιξη ενός παιδιού. Το περιβάλλον ωθεί ένα παιδί στην περαιτέρω εξερεύνηση, έρευνα και αναζήτηση ενδιαφερόντων.
Φύση
Στο σχολείο μας τα παιδιά ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν την εγγενή σύνδεσή τους με τη φύση, μέσα από την επαφή με το χώμα , την άμμο, το νερό. Η επαφή αυτή προωθείται είτε στους φυσικά διαμορφωμένους αύλειους χώρους του σχολείου μας , είτε μέσω της κηπουρικής στον ειδικά διαμορφωμένο βιολογικό λαχανόκηπό μας, είτε μέσω της εξερεύνησης σε κοντινά δασικά μονοπάτια.Η κοινότητά μας είναι αφοσιωμένη στην προώθηση και εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών, συμπεριλαμβανομένων των βρώσιμων κήπων.
Στο χώρο μας προωθείται η χρήση ανακυκλωμένων, επαναχρησιμοποιήσιμων, φυσικών και βιώσιμων πόρων (ανακύκλωση, κομποστοποίηση).
Κοινότητα
Η εξερεύνηση της τοπικής κοινότητας και της ιστορίας της επιτρέπει στο παιδί να αναπτύξει την αίσθηση του ανήκειν.
Ως σχολείο αναγνωρίζουμε την ευθύνη μας ως ενεργά μέλη της κοινότητας συγκεντρώνοντας χρήματα για φιλανθρωπικά ιδρύματα που επιλέγονται από την ομάδα μας.
Υπεύθυνη Παιδαγωγικού Σχεδιασμού: Μαρκά Λίνα
Βιογραφικό Σημείωμα
Σε ένα τυπικό βιογραφικό σημείωμα θα έπρεπε να αναφέρω τις
σπουδές, τις καταρτίσεις και την επαγγελματική μου εμπειρία,
πληροφορίες πολύ σημαντικές που ωστόσο δε δίνουν καθαρή εικόνα
του πως είμαι μέσα σε μια τάξη και πως αλληλεπιδρώ με ένα παιδί.
Μέσα σε μια τάξη λοιπόν αρχικά ψάχνω γι` αυτό που θα με κάνει να
πρωτοαγαπήσω το παιδί. Δεν είναι κάτι έντονο αλλά κάτι μικρό
συνήθως όπως τα μάτια του, ο τρόπος που θα με ψάξει όταν δεν
είμαι κοντά του, ο τόνος της φωνής του, το χαμόγελό του. Είμαι αυτή
που θα ακούσει προσεκτικά τις ανάγκες του, θα σκύψει για να το
βλέπει όταν της μιλάει, θα του συμπεριφερθεί με απόλυτο σεβασμό
και αγάπη και θα γίνει μαζί του φεγγάρι, πουλί, ήλιος, βροχή και ό, τι
άλλο φανταστεί. Είμαι ακόμη αυτή που θα δεχτεί πως το φεγγάρι το
πρωί κοιμάται και πως ένα δέντρο μπορεί να είναι μωβ χωρίς να το
διορθώσει γιατί θέλει να δει πως διαχειρίζεται τα λάθη του μόνο του.
Κυρίως είμαι εκείνη που θα δεχτώ και θα αγκαλιάσω κάθε παιδί
ξεχωριστά μαζί με την οικογένειά του ανεξαρτήτως φυλής, γλώσσας
και πολιτισμού.
Πτυχιούχος Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών
MSc Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών
MSc Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής αγωγής
Montessori Assistant 0-3 & 3-6
Reggio Children Certification of Attendance
Messy- Sensory Play Instructor
Πτυχιούχος επιμορφωτικού προγράμματος στη Συμβουλευτική
Ψυχολογία
Πιστοποιημένη Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας στη Θετική Διαπαιδαγώγηση
Επιμορφώσεις σε Μαύρο Θέατρο, Μουσικοθεραπεία,
Μουσικοκινητική